Ruptură între contabilitate și producție, facturare, gestiune?
In sistemele informatice in care exista si program de contabilitate, felul in care se lucreaza, de obicei, cu acesta este in asa fel incat,
din toate zonele de introducere a datelor primare, se transfera note contabile si catre contabilitate, la anumite intervale de timp.
Daca programul de contabilitate este complet separat, atunci fie toate datele primare trebuie introduse din nou, fie se realizeaza un import de date la sfarsitul lunii.
Aceasta creaza o ruptura intre contabilitate si productie, facturare, gestiune.
Nivelul de integrare a datelor din firma ta este important in evaluarea nivelului de digitalizare a activitatii firmei.
Vezi in acest video: La ce nivel de digitalizare este firma ta?
Sincronizarea datelor
De ce este importanta integrarea cat mai stransa a contabilitatii? Iata niste exemple:
1) Daca stergi sau modifici o factura la comercial, cineva va trebui sa aiba grija sa modifice si in contabilitate.
2) Daca vrei o situatie a incasarilor (prin casa si prin banca) a facturilor emise in luna curenta, trebuie sa astepti pana se contabilizeaza facturile si apoi pana se inregistreaza incasarile. Daca aceste operatii se fac in alta ordine, atunci incasarile si facturile nu prea pot fi cuplate unele cu altele corect.
Cu cat sunt mai multe documente primare, cu atat trebuie sa astepti mai multe zile pana cand poti avea rapoartele de management curente.
si nu in ultimul rand:
3) Cata vreme datele sunt replicate in mai multe locuri, este greu sa se mentina sincronizate.
Cu cât sunt mai multe programe separate, cu atât datele sunt mai nesigure. De ce? Afla rezolvarea.
Vezi video
In Synapsa, majoritatea tranzactiilor care necesita inregistrare contabila se contabilizeaza automat, instant.
In aceasta categorie de tranzactii intra:
- Toate facturile emise, indiferent de continut (marfuri, servicii, chirii, etc)
- Bonurile fiscale
- Chitantele, avansurile de trezorerie si alte operatii de casa
- Toate facturile de achizitie pentru care se inregistreaza NIR-uri in gestiune
- Toate tranzactiile interne in gestiune: transferuri, avize, custodii, bonuri de consum, retururi, procese verbale de productie, etc.
In plus, extrasul de cont se poate importa in regim semi-automat.
In acelasi timp (tot automat):
- se realizeaza perfecta cuplare intre facturi si incasari/plati, pe scadente, parteneri, analitice.
- se tine cont de toate tipurile de regimuri de TVA, chiar si in cazul importurilor din UE sau din afara UE.
- Valutele se trateaza corespunzator, evidentiindu-se separat + diferente de curs valutar automat
Si acestea sunt doar o parte din automatizarile din contabilitate.
De ce este importantă integrarea "strânsă" a contabilității?
1) Se elimina munca manuala, repetitiva, de introducere a contabilitatii primare.
Contabilului ii revine sarcina de a verifica datele si nu de a le opera, ceea ce este cu mult mai eficient, mai ales intr-un cadru de lucru obisnuit.
Atunci cand apar exceptii, este timp pentru a fi tratate.
2) Rapoartele coincid unele cu altele, provenind dintr-o baza de date comunca, coerenta.
3) Rapoartele operative de management pot sa fie extrase in orice moment – iar acestea pot sa includa si componentele lor financiare.